New class, new friends

#aku buat sendiri tau quote at atas ni
Hello semua.Apa khabar? Aku baik-baik sayang je  Okay, entri kali ni aku nak citer pasal orentasi tingkatan 4 . Aku cite dari aku bangon tido yerp  Al-kisahnya,pagi tu aku terbangun lambat but I'm very lucky because sempat solat subuh.hehehe. Apalagi, mandi cepat-cepat la sebab kawan tunggu.Aku  pgi dengan Hajwani tapi time aku sampai tempat pertemuan kami,tengok ada Izzati.Wah,bagoz la. Lagi ramai,lagi bagoz Kami *bdak form3* sampai giler awal iaitu 7.30 on time gitu tengok-tengok masuk kol 8 ke ats aq x dak jam,tu yg x ingat  . Tak ke dah penat menunggu  

Lepas kami dibenarkan masuk ke dalam sekolah tercinta kami kumpul at kantin plak.Aish,tunggu lagi.Selepas hampir 15 minit menunggu, cikgu pon panggil kami naik atas iaitu ke Dewan Mutiara . So kami ber-orentasi la dengan penuh bersemangat.ceh Cikgu yang jaga kami at dalam dewan tu ialah 2 orang cikgu kaunseling dan seorang PK HEM. Orentasi kami bukan la macam time form 1 dulu,ice breaking la,nyanyi lagu sekolah la. Just cikgu bagitau aliran yang kami akan ambil. Bagoz kan cikgu kami.Thums up cket.

Lepas cikgu bagitau pasal aliran-aliran tu, cikgu pon bagitau la kelas mana yang kami semua akan duduk untuk tahun depan. Sekolah aku ada 8 kelas. Antaranya, 4SN1,4SN2,4T1 ,4T2,4T3,4T4,4SS1,4SS2  dan alhamdulillah aku dapat masuk kelas 4SN1.Subjek yang aku ingat aku amek untuk tahun depan, of course Bio,Kimia,Fizik,Add Math,Sains Pertanian, Math,Agama,BI,BM dan subjek yg lain aq da x ingat terokkan  

Lepas umumkan nama-nama pelajar dan kelas masing-masing kami kena pegi bilik SPBT pulak,untuk ambil buku teks.Buku untuk klas SN giler banyak kot.18 buah buku.Kelas SN2 16 jerk,tapi Buku Akaun depa tebal.ngee. Dah la aku naik basikal hari tu,cam ner nak bawak balik buku nieh.Mau lelong handel basikal aku but fortunately mak aku keje at skolah Boleh aku letak buku dalam kereta.Kesian jugak aku tengok kengkawan yg bawak buku tebal-tebal tu,so aku tawarkan diri untuk tolong depa bawak buku sikit.Bantu membantu amalan muliakan.So lepas balik dari sekolah perut pun dah bunyi lagu hey ladies dah,so aku dgn Dila,Hajwani dan Sofia pun makan at Kedai Makan depan klinik Desa.Lepas ngap ngap ngap ngap,kami pon membawa diri ke rumah masing-masing.Sekian cite aku untuk entri kali ni.
Assalamualaikum

p/s- Kelas aku 26 orang kot,tapi dengar cite ramai nak pindah.huhuhu.

XOXO,Double A 


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Comment down here and don't forget to leave your link, so I can 'hit' your blog back ^^

This blog is fully edited by Anis Amirah | Alright reserved by aanisamirah©